dinsdag 6 juli 2010

Wakker worden

Hallo, hier ben ik weer. Ik heb heel veel mooi speelgoed. Een tractor. En een loopauto. En een voetbal. Maar nu is mijn grootste stuk speelgoed er weer. Oma! Het is nu heel warm hier. Zo warm, dat we soms een ijsje mogen eten. En pas mocht ik dat met m'n oma doen. Aan de buitenkant zat lekkere choco. En aan de binnenkant was het lekker zacht. Alleen de choco werd zacht in mijn handjes. En toen werden ze bruin. En ook mijn gezicht werd bruin. Maar het was wel lekker. Alleen dat stokje op het laatst was niet lekker. En oma maar lachen...

Ik kan steeds beter woordjes zeggen. Babbelen noemen Pappa en Mamma dat. En als Pappa en Mamma iets voorzeggen, dan probeer ik het na te zeggen. Dat is soms wel een beetje lastig. Sommige letters kan ik nog niet zo goed uitspreken, zoals de 'r'. Maar pappa en mamma vinden dat de meeste woordjes al heel goed gaan. Er zijn ook van die leuke boekjes die ik mag lezen. Daar staan dan plaatjes in. En dan moet ik zeggen wat het is. Van het moeilijkste boekje ken ik al bijna alle woordjes. Knap hè?

Pappa en Mamma zeggen wel dat ik wel een beetje laat naar bed ga hier. Maar half tien is toch niet zo'n rare tijd voor mijn leeftijd? Ik ben tenslotte al bijna twee! Ik kan namelijk al heel goed slapen 's nachts. En als ik dan 's ochtends wakker wordt, kijk ik altijd eerst over de rand van mijn bedje. En dan zie ik altijd Pappa en Mamma naast mij. Pappa is meestal al wakker. Maar Mamma heeft meestal haar ogen nog dicht. Daarna mag ik altijd gezellig bij ze in bed. Lekker springen op het luchtbed. Of een boekje lezen natuurlijk. En altijd even lekker knuffelen!

Chocoladegroeten

5 opmerkingen:

  1. Steve, Jolanda, Anne en Manon7 juli 2010 om 08:17

    Hallo Bas
    Jij weet wat genieten is. Je doet alleen maar leuke dingen. We moeten altijd lachen om je leuke avonturen. Wat goed van jou, dat je al van die moeilijke woordjes leert. Ik heb er nog een paar voor je waar de moeilijke letter "r" ook in zit. Eerst goed oefenen en dan tegen je moeder zeggen: HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG. Zal je zien hoe blij ze is en wrsl krijg je dan wel een extra groot ijsje of taart.
    Veel plezier op jullie verjaardagfeest.
    Groetjes van Steve, Jolanda, Anne en Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bas!
    Ben je net lekker bezig met je ijsje moeten ze je weer helpen. Het is helemaal niet raar om je hele gezichtje on de chocola te smeren hoor. Je kunt er dan 2 keer van genieten, zeg maar. Het stokje is inderdaad wat minder, maar waarom verstoppen ze dat ding dan in al dat lekkers?

    Gefeliciteerd!!

    Groetjes,
    Freddie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, die Bas,
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je ijsjes (vooral die met chocola!) errug lekker vindt. Alleen altijd wel heel jammer als ze op zijn! En dat laat naar bed gaan is heel normaal in Frankrijk. Als je straks weer thuis bent en dan wakker wordt in je eigen bedje is het natuurlijk wel even wennen dat papa en mama niet naast je liggen ... Maar blijf eerst maar lekker genieten en spelen met al dat mooie speelgoed. Wel een beetje voorzichtig zijn met oma hoor!
    Een hele fijne dag op de verjaardag van mama en nog heeeel veel lekkere ijsjes voor je.
    Knuffel van Anne-Marie en Beer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo luitjes,

    Als eerste: jacqueline gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren. Neem een lekker taartje en een borrel dan nemen wij dat ook. Geniet er lekker van samen met je ouders,Wim en Basje.
    p.s. groeten aan je ouders.
    Tropische groeten uit Arnhem,T,D,M,D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo buurtgenootjes,
    Ook van ons nog heel veel fecilitaties met de verjaardag van Jacqueline. Wij hopen dat het een fijne dag was. Als het bij jullie ook zo warm is als hier dan wordt het een erg zware fietstocht denken we. Ik zelf hoop dat het volgende week en vooral de week daarna minder heet is. Om de Vierdaagse te lopen met temperaturen boven de 30 graden is niet makkelijk. We zien wel, want veranderen kun je toch niet.
    Heel veel groetjes en nog een fijne reis verder. Co & Teresa

    BeantwoordenVerwijderen